13 Eylül 2009 Pazar

TAVUKLU FİRİK PİLAVI


NİHAYET PLANLARIMI BİTİRDİM.AMA KAÇ GÜNDÜR UYKUSUZUM.BU GECE UYUMAYI PLANLIYORUM ARTIK.RAMAZAN DOLAYISIYLA ZATEN PEK YEMEK PİŞİRMİYORUM.SİZDEDE ÖYLE OLUYORMU BİLMEM AMA BENİM CANIM İFTARDA PEK BİRŞEY İSTEMİYOR.EŞİM ZATEN İŞİ GEREĞİ BİRGÜN VAR BİRGÜN YOK.BEN GENELDE İFTARDA YALNIZIM.REKLAMLARDAKİ KALABALIK İFTAR SOFRALARINA İMRENMİYORUM DESEM YALAN OLUR.ASLINDA YALNIZLIĞI SEVERİM AMA RAMAZANDA PEK GÜZEL BİRŞEY DEĞİL YALNIZ OLMAK.NEYSEKİ KUZUCUKLARIM VAR PEK BİRŞEYDEN ANLAMASALARDA...
OF NE ÇOK YAKINDIM BEN EN İYİSİ TARİFİME GEÇEYİM.FİRİK PİLAVI TARİFİNİ DAHA ÖNCE VERMİŞTİM.BUDA TAVUKLU VERSİYONU,
MALZEMELER
2 BARDAK FİRİK
1 BARDAK BULGUR
500 GRAM KEMİKSİZ TAVUK KALÇA
1 BARDAK  NOHUT
TUZ,KARABİBER
7-8 BARDAK SU

YAPILIŞI
2-3 KAŞIK SIVIYAĞI TERCİHEN DÜDÜKLÜ TENCEREYA KOYUP TAVUKLARI BİRAZ KAVURUN.ÜZERİNE ÖNCEDEN ISLATILMIŞ NOHUTLARI TUZ VE SUYU KOYUP AĞZINI KAPATIN.NOHUTLAR YUMUŞAYANA KADAR PİŞİRİN.
FİRİĞİ VE BULGURU AYIKLAYIP YIKAYIN.ET VE NOHUT PİŞİNCE ETİN SUYUNDAN 6-7 BARDAĞI TEFLON BİR TENCEREYE KOYUP İÇİNE NOHUTLARI İLAVE EDİN.BULGUR VE FİRİĞİ EKLEYİN(ET SUYU KAYNAR HALDE İKEN)TUZUNU AYARLAYIP OCAĞA KOYUN ÖNCE 5DK HARLI ATEŞTE DAHA SONRADA SUYUNU ÇEKİNCEYE KADAR KISIK ATEŞTE PİŞİRİN.EN AZ 20 DK DEMLENDİRİN.BU ARADA TAVUK ETLERİNİ 3-4 KAŞIK SIVIYAĞDA ÇEVİRİP BİRAZ KAVURUN.TAVUKLARI KAVURDUĞUNUZ  YAĞI PİLAVIN ÜZERİNE SÜZÜP PİLAVI KARIŞTIRIN SERVİS YAPACAĞINIZ KABA ALIP ÜZERİNE TAVUK ETLERİNİ ÜZERİNE YAYIN.KARABİBER SERPEREK SERVİS YAPIN.


BEN ÖLÇÜ OLARAK ÇAY BARDAĞI KULLANDIM.İSTESENİZ KUZU ETİYLEDE YAPABİLİRSİNİZ..ASLINDA ORJİNALİ ÖYLEDİR.HATTA KEMİKLİ ETLE YAPILIR.AMA EŞİM TAVUKLU SEVDİĞİ İÇİN TAVUKLU YAPTIM.SIVIYAĞ YERİNE TEREYAĞIDA KULLANABİLİRSİNİZ.AMA SIVIYAĞ DAHA HAFİF OLUYOR.

İYİ YAPILMIŞ BİR FİRİK PİLAVI DÜNYANIN EN GÜZEL PİRİNÇ PİLAVINDAN DAHA LEZZETLİ OLURÇÜNKÜ FİRİĞİN KENDİNE HAS DOĞAL BİR KOKUSU VE AROMASI VARDIR.İYİ BİR FİRİK PİLAVI İÇİN
1-MUTLAKA ET VEYA TAVUK SUYU KULLANILMALIDIR.
2-MUTLAKA PİŞTİKTEN SONRA DEMLENDİRİLMELİDİR.
3-1 ÖLÇÜYE 2 ÖLÇÜ ETSUYU KULLANILMALIDIR.
4-NOHUT LEZZETİNİ ARTTIRIR.
5-TEL ŞEHRİYE FAZLA SUYUNU ÇEKEREK PİLAVIN DAHA DİRİ OLMASINI SAĞLAR.
6-FİRİK TAZE OLMALIDIR.FİRİK BULGURU,ÇOK ÇABUK BOZULURBU YÜZDEN BUZDOLABINDA MUHAFAZA EDİLMELİDİR.
7- FAZLA YAĞLI OLMAMALIDIR.FAZLA YAĞ FİRİĞİN AÇILMASINI ENGELLER.
FİRİK BULGURU CARREFOURDA VE METRODA SATILIYOR.AMA KİLİSTEKİ FİYATININ  İKİ KATINDAN BİLE FAZLA  OLDUĞUNU BELİRTEYİM.

1 yorum:

  1. Canım ohh rahatlamışındır kaygıyı atınca:)))
    Ellerine sağlık harika bir tarif...

    YanıtlaSil